אוניברסיטת תל-אביב

אוניברסיטת תל-אביב - סיפור הצלחה

ניהול משתמשים באוניברסיטת תל אביב

ייעוד האגף למחשוב וטכנולוגיות מידע באוניברסיטת תל אביב הוא לאפשר מחקר פורץ דרך, הוראה מתקדמת ושירותי מנהל דיגיטליים באמצעות מינוף טכנולוגיות המידע וחדשנות טכנולוגית לשירות העובדים, הסגל והסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. האגף כולל בתוכו את תחום אבטחת מידע שמטרתו להגן על נכסי ומאגרי המידע באיזון הצרכים העסקיים של האוניברסיטה תוך עמידה ברגולציה. 

אוניברסיטת תל אביב סיימה בהצלחה מספר שלבים בפרויקט ניהול זהויות. זוהי דוגמא לארגון המוסיף בהתמדה רבדים חדשים של תהליכים ארגוניים אל תוך מערכת ניהול זהויות אחת. מספר כתבות העוסקות בכך פורסמו בתחילת שנת 2005 בעיתונות המקומית:

אוניברסיטת ת”א יישמה את מערכת ניהול המשתמשים של **נובל – Novell Identity Manager – אשר מאפשרת ניהול משתמשים מסונכרן בזמן אמיתי. הטמעת המערכת הסתיימה לפני מספר ימים. לא נמסר מהו היקפה הכספי של העסקה.

המערכות שטופלו בפרויקט כוללות בסיסי נתונים (מיצרנים שונים), מערכת ERP מבוססת Oracle Applications, מערכות Directory ומערכות דואר אלקטרוני שונות.

לדברי חזי גל מאגף למיחשוב באוניברסיטת ת”א, המערכת משרתת עשרות אלפי אובייקטים המייצגים זהויות שונות, בהם סטודנטים, חברי הסגל השונים ואורחים.

עופר גיגי, CTO חברת פרולינק, שמסייע בתכנון והקמת פרויקט טכנולוגית ניהול הזהויות של נובל, מציין שהמערכת נמצאת כבר בשימוש בקרב 60 ארגונים שונים בישראל, ומאפשרת למגוון כמעט בלתי מוגבל של מערכות ארגוניות להשתלב לסביבה מתואמת אחת.

** Novell הייתה חברת תוכנה ושירותי IT אמריקאית, ומאז 2014 היא חטיבה בחברת מיקרו פוקוס (Micro Focus) הבריטית.

הרשאות לקבצים DAG data access management

טכנולוגיות שיושמו בפרויקט

המערכת משרתת עשרות אלפי אובייקטים המייצגים זהויות שונות, בהם סטודנטים, חברי הסגל השונים ואורחים

חזי גל
אגף המחשוב

השאירו פרטים לבחינת התאמת הפתרונות הטכנולוגיים של פרולינק לעסק שלכם

פורטל מבוסס ניהול זהויות באוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב הקימה פורטל שירותי מחשוב ומידע ייחודי עבור הסטודנטים ואנשי הסגל – ”MyTau” , המרכז את כל שירותי המיחשוב הניתנים ממקורות שונים בקמפוס.

ייחודו של הפורטל החדש הוא בהשענות על תשתית ניהול זהויות ובקרת הרשאות גישה, המאפשרת לכל משתמש לקבל רק את התכנים המיועדים עבורו מתוך רשימה ארוכה של שרתים ומקורות מידע שונים ומגוונים. הפורטל מאפשר להשתמש בחבילת שירותי מיחשוב הכוללים: הפעלת תוכנות מדעיות ושמירת העבודות והתרגילים בשטח אכסון אישי, קריאת דואר אלקטרוני, קישור למאגרי מידע, כניסה לכרטיס הספרייה האישי, התחברות למערכת לימוד ווירטואלית, צפיה בשיעורים משרת הווידאו האוניברסיטאי ועוד.

תשתית ניהול הזהויות (Identity Management) מאפשרת לעשרות אלפי סטודנטים ואנשי סגל לגשת לתכנים והשירותים להם הם זכאים להשתמש. מנגנון ההזדהות היחידה (Single Sign On) מאפשר כניסה למערכות השונות ללא הזדהות חוזרת ונשנית.

** Novell הייתה חברת תוכנה ושירותי IT אמריקאית, ומאז 2014 היא חטיבה בחברת מיקרו פוקוס (Micro Focus) הבריטית.

טכנולוגיות שיושמו בפרויקט

אוניברסיטת ת"א מנהלת יחסי עבודה עם ProLink כבר מ-1995, ומדובר ביחסים מוצלחים ביותר. בעבר נעזרה אוניברסיטת ת"א ב-ProLink בפרויקטי תחזוקה ופיתוח של שרתי נובל, כאשר הפרויקט הגדול ביותר כלל טיפול בניהול זהויות ושימוש ב- Single Sign On. מאז מלווה פרולינק את אוניברסיטת ת"א בטיפול ותחזוקה של פרויקטי ניהול זהויות. אני מאחל לכל חברה קשרים עם מקצוען כמו עופר.

חזי גל
אגף למיחשוב באוניברסיטת ת”א